Tēmas
Jaunumi
Pasākumi
Piedzīvojumi
Ekspedīcijas
Viedoklis
Padomi
Diskusijas
Foto
Kalendārs
Saites
Par klubu
 
Laivas
Laivas
Laivas
   

RegisterLogin
Kāpēc reģistrēties
 
 

VIEDOKLIS

 

 

Visu laiku lasītākie viedokļi
Ūdenstūrisms. Quo Vadis? [13]
Vai kanoe laiva ir stabila? [3]
Microsoft AutoRoute. Atsauksmes uz karstām pēdām. [6]
Mīti un pieņēmumi par laivām [1]
Pyranha Speeder: pirmie iespaidi Gaujā pie Siguldas. [8]

 

Aktuālākās tēmas diskusijās
Ūdenstūrisms. Quo Vadis? [13]
Straujūdens trases Anglijā un Velsā [3]
Inovācijas? [72]
Vai kanoe laiva ir stabila? [3]
Pyranha Speeder: pirmie iespaidi Gaujā pie Sigulda [8]

 

 

Neturi sveci zem pūra! Ļauj mums mācīties no tavām kļūdām kā mēs tev nesakām par savējām... Atsūti mums savu redzējumu par labu laivu, sliktu telti vai izdevušos pasākumu. campo@laivas.lv

 

Pyranha AMMO pirmie iespaidi

Martines, 10.04.2007

Komentāri [6]

 

Kas sanāk, ja lāci sakrusto ar skudru? Pareizi, skudru lācis (joks), bet kas sanāk, ja frīstaila laivu sakrusto ar “krīkeri”? Sanāk “Piraijas AMMO”. Un ne jau priekš apcelšanās. Tāda ir mūsdienu pasaules līmeņa braucēju tendence - briesmīgas upes, ūdenskritumus un “bāzienus” braukt ampelējoties. Un rezultāts “uz sejas”: AMMO – viegls, salīdzinoši ātrs, manevrēt spējīgs “krīkeris” ar gandrīz plakanu apakšu un tikai rodeo laivām raksturīgiem, agresīviem korpusa apakšas sānu un galu iegriezumiem, un tikai “krīkerim” raksturīgiem amortizējošiem kāju balstiem.

 

Ražotājs (Pyranha) šo laivu pozicionē kā “Free ride” laivu, tātad universālu nobrauciena laivu – brauc, piestāj pie kādām čalojošām vietiņām, paspēlējies, brauc tālāk. Tomēr Interneta plašumos AMMO tiek pozicionēts gan kā “krīkeris”, gan kā tipiska upju laiva, gan frīstaila laiva. Vai viss universālais nekam nav derīgs? Ļoti iespējams, bet sakāmais nebūs par AMMO. Ne jau visi straujūdens fanātiķi var atļauties mājās kolekcijā turēt vairākus kajakus, vienu nobraucienam, citu “krīkingam”, vēl vienu rodeo mucai… It sevišķi, ja iespējams nopirkt visai universālu laivu nobraucienam, “krīkingam”, pat priekš ampelēšanās.

 

AMMO tika testēts gan baseina dzidrajā ūdenī, gan Līgatnes ne tik dzidrajā … un vēl šur tur. Piemēram, šļūcot pa sniegu no snovborda drases ar piezemēšanos upē, bet ne par to stāsts.

 

Tātad “krīkeris” ar gandrīz plakanu, planējošu apakšu. Kāds labums? Iegūstam lielisku, atsaucīgu vadāmību un galvenais - stabilitāti mucā. Tautas vārdiem runājot “nekolbasī”. Ieliec pareizo kanti un sēdi, airi vairs nevajag, ja nu vienīgi, lai izairētu pa galu no mucas ārā, vai uzgrieztu kādu frīstaila elementu. Šeit jāpiemin, ka ar mazo AMMO to var izdarīt pat plakanā ūdenī. Nav labuma bez nelabuma. Plakano korpusu, salīdzinot ar “krīkerim” raksturīgo banāna formas apakšu, ir grūtāk “iekārvēt” (sagāžoties iegriezties atstraumē), toties rotācija horizontālā plaknē plakanajiem ir krietni efektīgāka, it sevišķi AMMO, kam korpusa apakšā ir ne tikai sānu, bet arī galu iegriezumi. Pēdējiem pēc teorijas vajadzētu nedaudz bremzēt taisnvirziena kustību, bet tā kā nav ar ko salīdzināt, “uz aci” liekas bremze ir minimāla, vai pat tās nav.

 

Sēdvietas “Connect 30” aprīkojums kā jau visām Piraijām joprojām izceļas ar savu ļurīgumu un vietām nepārdomātību, toties tas ir ērts un viegls. Ja no dažādām laivām izrautu ārā aprīkojumu un nosvērtu, domāju Pyranha būtu pie līderiem viegluma ziņā. Arī laivas plastmasu gribētos nopietnāku, tā ir salīdzinoši plāna un mīksta, bet toties viegla. Piraija “spiež uz vieglumu” - viegla laiva – viegli vadīt, viegli “būfot” (boof), viegli pār kokiem šļūkt, viegli uz pleca nēsāt. Tā lūk.


Klubs > Tēmas > Viedoklis

Lapu uztur: Inno.web