Tēmas
Jaunumi
Pasākumi
Piedzīvojumi
Ekspedīcijas
Viedoklis
Padomi
Diskusijas
Foto
Kalendārs
Saites
Par klubu
 
Laivas
Laivas
Laivas
   

RegisterLogin
Kāpēc reģistrēties
 
 

VIEDOKLIS

 

 

Visu laiku lasītākie viedokļi
Ūdenstūrisms. Quo Vadis? [13]
Vai kanoe laiva ir stabila? [3]
Microsoft AutoRoute. Atsauksmes uz karstām pēdām. [6]
Mīti un pieņēmumi par laivām [1]
Pyranha Speeder: pirmie iespaidi Gaujā pie Siguldas. [8]

 

Aktuālākās tēmas diskusijās
Ūdenstūrisms. Quo Vadis? [13]
Straujūdens trases Anglijā un Velsā [3]
Inovācijas? [72]
Vai kanoe laiva ir stabila? [3]
Pyranha Speeder: pirmie iespaidi Gaujā pie Sigulda [8]

 

 

Neturi sveci zem pūra! Ļauj mums mācīties no tavām kļūdām kā mēs tev nesakām par savējām... Atsūti mums savu redzējumu par labu laivu, sliktu telti vai izdevušos pasākumu. campo@laivas.lv

 

PYRANHA "Burn M" - pirmais iespaids

Jānis Romanovskis, 08.02.2007

Komentāri [0]

 

 

Kā tas gadījās, kā ne, bet ļāvos no Kaspara pierunāties uz 2006. gada Austrijas upju pasākumu Landekas reģionā. Skaista afēra, bet šoreiz ne par to.

Kauliņi bija mesti, un īsti veči kauliņus met, bet plinti krūmos gan ne. Aizrādījums vietā, jo tuvojoties izbraukšanai neīstie veči atkrita viens pēc otra, kamēr Kaspars regulāri piesūtīja vienu par otru baigākus upju aprakstus papildinātus ar vēl baigākām fotogrāfijām.

Kaut kā pamazām tapa skaidrs ka lieta velk uz salīdzinoši jaudīgām upēm un radās dibināts jautājums – “aber koo nu ?!” – jo ar manu Inazone 242 (priekš 90kg 190cm tēvaiņa - maza un plakana laivele no playboat dzimtas) lielās upēs līst diez ko negribējās.

Lēnā garā apzinot pieejamās laivas plašajās tautas masās, nācās konstatēt ka masas ir izglītotas, arī tie kas nebrauc, diez ko nekāro aizdot laivu uz “nelielu nevainīgu izbraucienu”.

Vārdu sakot iegādājos Pyranha Burn M un pa taisno no letes iestūķēju busā kas, “neatrazdams iemeslu lai ilgāk kavētos”, nozuda Austrijas virzienā.

 

Tātad, par laivu.

Burn patīkami pārsteidz ar savu salīdzinoši mēreno cenu (hm, 2006. gada vasarā tā bija mērena) un diezgan labo izpildījumu. Dizains – nu, cepuri nost un kāju pa virsu – ir smuks; sarkani-melnais krāsojums arī ir dikti glīts.

Priekš dotās tilpuma un izmēra attiecības (L=245cm, 18kg; 275 litri) laiva ir viegla (iespējams ka tā ir visu Pyranha laivu raksturīga iezīme, jo arī Inazone ir viegla). Tai pat laikā tā ir pietiekoši cieta. Ceļu balsti gan ne tik cieti kā piem Prijon Creeker.

(Starp citu, salīdzinot tehniskos datus - gadās ka ražotāji blēdās un laivas svaru norāda bez kabīnes un aprīkojuma. Sargieties no žuļikiem!)

Priekšgala un pakaļgala cilpas ir stingras – tās ūdenī nesaplok un vajadzības gadījumā ļauj nekļūdīgi tās satvert. Iespējams ka novitāte ir pakaļgala cilpas šķerseniskais novietojums – tad grābiens ir daudz spēcīgāks un roka mazāk nogurst.

Laiva ir papildināta ar kabīnes tuvumā esošām trim iegremdētām tērauda cilpām – noderīga lieta glābšanas un drošināšanas darbos – arī peldētājam, ko ķeksē ārē no upes ir kur ērti pieķerties (kā izrādījās, reālos apstākļos aizvilkt peldētāju līdz ~50m platas upes krastam aizņem kādu 0.5km upes tecējuma un ir sasodīti grūts pasākums. Daudz labāk tas sekmējās ja peldētājs ir pa daļai uzgūlies uz laivas aizmugures turas pie augšminētajām cilpām)

Kāju balsts ir gana liela izmēra un ir papildināts ar ~4cm biezu putuplastmasas amortizātoru. Komplektācijā nāk arī liels daudzums dažāda izmēra un biezuma putuplastmasas uzlīmju lai laivu pietjūnētu konkrētajai pakaļai. Komplektā ir arī Pyranha oriģinālā švamme, ko gan izmantot nenācās, jo priekšauts tur perfekti.

Interesanti, ka Burnam kāju balstu var aizbīdīt līdz pat pēdējajam turētāja caurumam (dažai labai citai laivai nez kāpēc tikai līdz priekšpēdējajam). Aiz kāju balsta pietiek vietas vēl vienam nelielam airbagam.

Ekskluzīvs ir apstāklis, ka gan iedabūt kājas kabīnē, gan izdabūt tās ārā, var nepaceļot dibenu no sēdekļa (t.i nepiepalīdzot ar rokām). Šāda iespēja ir svarīga gan no drošības gan ērtības viedokļa. 190cm garam puisietim ar kuru katru laivu tas vis nesanāk. Tai pat laikā Burn-am labi der Inazones priekšauts.

Kabīne ir papildināta ar neslīdošu muguriņu, tāda pat materiāla sēdekļa pārklāju, gurnu un ceļu balstiem. Muguriņa ir savelkama ar standarta klikšķināmo sistēmu. Viss ir ļoti gaumīgā izpildījumā un izskatā.

Sēdeklis ir bīdāms uz uz priekšu/atpakaļu par apm +/- 5cm.

Kabīnes iekšpusē ir veseas divas gumijas cilpas – viena – metamajam maisam un otra – skaidra lieta, kam – polšiņam. Tomēr otra noder tikai advancētiem airētājiem, kuriem nemēdz neizdoties eskimosu apgrieziens. Zem ūdens lienot laukā no laivas, pie upes burhāna aiziet arī oriģinālā Pyranha pudele (mieru, tikai mieru, tajā bija tikai ūdens, jo ar svētumu taču nejoko !)

Cik noprotams, tagad Burns nāk ar citu aprīkojumu, cerēsim ka tas ir vēl labāks.

 

Par braukšanu.

Burnam ir laba gan statiskā, gan dinamiskā stabilitāte. Apaļās sānu malas un slīpais klājs padara braukšanu lielā ūdenī par tīro izpriecu – Burnu faktiski neietekmē viltīgie sāniskie stāvviļņi, kas plakanākai laivai negaidot saķer aizmugures klāju un cenšās apgāzt. Tāpat tā ļoti labi iet augšā uz viļņa – faktiski ir iespaids ka krācēs tā klausa pat labāk kā gludā ūdenī. Iespējams ka tas ir tāpēc ka Burn ir diezgan īss, jo garām laivām ir niķīgāks raksturs.

Laiva klausīja tik pārliecinoši ka pat neliels atmuguriskais sērfings, kas gadījās ap 1.5m viļņos riktējoties uz glābšanas darbiem, likās tīrā špicka (jāatzīstās ka neesmu rodeo speciālists un tā nebija parasta lieta priekš manis).

Daži lietpratēji gan saka ka Burn kustas drusku smagnēji, bet ir manītas arī krietni smagnējākas laivas.

Salīdzinot ar playboat tā ir nosacīti piemērotāka arī gludam ūdenim, jo lielā tilpuma dēļ tā nerokās un sēdēšana ir daudz ērtāka.

Sāniski slīpais klājs un liela tilpuma aizmugure liek domāt ka arī krīkingā tā uzvestos labi, bēda gan, ka negadījās mums tur nekāds normālais krīkings.

Meklējot trūkumus, var piesaukt atzveltnes nostiepuma gumijas – to fiksātori ir pārāk vaļīgi; nu un protams Pyranha korķis – tas nevieš uzticību un skrūvējamā ļipa diez vai izturēs vairāk par pirmo akmeni. Tipiskiem krīkeriem korķis ir iegremdēts.

Kopumā to var rekomendēt kā ļoti labu river runner laivu; sagaidāms ka arī krīkingā tā uzvedīsies labi. Teicama izvēle lieliem onkuļiem, kas kurā katrā laivā nemaz netiek iekšā.

Testi turpinās.

 

http://www.pyranha.com/osb/itemdetails.cfm?ID=123#

http://playak.com/article.php?sid=1235

http://playak.com/kayaks.php?id=353

http://content0-foto.inbox.lv/albums0/adventure/Austrija_2006/944_g.jpg

Klubs > Tēmas > Viedoklis

Lapu uztur: Inno.web